W Parlamencie Europejskim w Brukseli do końca marca można będzie oglądać wystawę poświęconą zabytkom wydobytym z modernizowanego toru wodnego Szczecin–Świnoujście. W trakcie jego pogłębiania z wody wyciągnięto około 100 ton różnych przedmiotów.
Blisko 100 ton zabytkowych obiektów, w tym ponad 44 tysiące przedmiotów ferromagnetycznych zostało wydobytych podczas pogłębiania toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Najciekawsze z nich można było obejrzeć na wystawach w różnych miastach w kraju.
W Szczecinie zagościła wystawa "Zabytki toru wodnego Świnoujście-Szczecin". Uroczystego jej otwarcia dokonał sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej - Marek Gróbarczyk.
Warta miliard i 300 milionów złotych inwestycja zmierza ku finiszowi. Całkowita modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metrów zakończy się w marcu.
Jedną z ważniejszych inwestycji realizowanych w województwie zachodniopomorskim jest pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście, które umożliwi portom przyjmowanie większych jednostek.
Rozmowa z Andrzejem Wróblewskim, dyrektorem Polskiej Żeglugi Morskiej na temat głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
7 kwietnia, na okręty transportowo-minowe 8. Flotylli Obrony Wybrzeża załadowany został sprzęt oraz żołnierze 12. Brygady Zmechanizowanej. W ramach wspólnych ćwiczeń Marynarki Wojennej i Wojsk Lądowych zostaną oni przetransportowani do portu w Szczecinie.
Port w Świnoujściu będąc portem zewnętrznym, ma możliwość obsługi największych statków jakie pływają po Bałtyku. Wybudowanie Gazoportu i terminalu LNG okazało się bardzo dobrą inwestycją i w znaczący sposób zasiliło budżet miasta. Teraz przyszedł czas na dalszy rozwój - budowę terminalu kontenerowego. Rozmowa z Januszem Żmurkiewiczem, Prezydentem Świnoujścia.
Dzięki umowie zawartej pod koniec 2020 roku między Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście a Korporacją Budowlaną DORACO Port w Szczecinie zostanie przystosowany do przyjmowania i sprawnej obsługi większych statków z większą ilością towarów. Jednak to nie wszystko.
Na Zalewie Szczecińskim, gdzie pogłębiany jest tor wodny Szczecin – Świnoujście, pracują obecnie dwie pogłębiarki i powstają dwie nowe wyspy – poinformował dzisiaj przedstawiciel Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Saperzy zabezpieczyli niewybuch z czasów II wojny światowej znaleziony w Porcie Gdynia
Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Wycieczkowce w 2023 przewiozły rekordową ilość pasażerów
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Marynarka Wojenna chętna także na korwety? Wielki powrót programu "Murena"